Retete monti

Retete monti

miercuri, 13 iunie 2012

Ciorba de pastai verzi


Asa cum stiti deja eu merg pe retete cat mai simple si gustoase. La fel este si aceasta ciorba de pastai verzi pe care o servesc cu mare placere de fiecare data cand merg in vizita la tara la matusa mea foarte draga sufletului meu. In anumite zone ale Moldovei aceasta ciorba se mai numeste si "sarbusca " (cu diacritice) fie ea cu cartofi sau cu pastai verzi si se face imperativ cu toate verdeturile din gradina si cu lapte acru care se branzeste usor in ciorba si capata o consistenta si un gust unic. Si daca unele feluri de mancare pot avea un gust asemenator si la o gospodina si la alta va zic ca in cazul ciorbelor nu e chiar asa. Nu exista in lumea asta o ciorba la fel ca alta si tocmai aici este farmecul lor. Si daca eu va zic ca ciorba mea gatita si servita intr-o zona ca Italia miroase absolut minunat si are un gust desavarsit de pastai verzi , ia ganditi-va cum e ciorba bunicii gatita cu tot ce este mai bun si mai proaspat din gradina si servita pe prispa la aer curat , cu ceapa tinerica zdrobita cu sare si cu mamaliga integrala si dulceaga de iti vine sa o mananci goala. Sunt sigura ca v-am facut pofta si din cauza asta ma simt datoare sa va dau si reteta :)

Ingrediente:
  • pastai verzi
  • morcov
  • ceapa
  • rosii- eu am avut din conserva
  • ardei
  • telina verde cu tot cu frunze
  • iaurt integral/ lapte acru
  • patrunjel, marar, leusteam si cimbru
  • sare
  • 2 linguri de ulei de masline
Mod de preparare:
  • spalam , curatam si taiem legumele

  • le pune la fiert impreuna (fara ardei), cuprinse de apa, nu mai mult pt ca vom adauga si iaurtul 

  • cand legumele sunt aproape fierte adaugam si  ardeiul taiat cubulete

  • dupa cateva minute adaugam rosiile si frunzele de telina tocate si dam un clocot


  • adaugam iaurtul - dupa ochi si dupa gust, cat va place de subtire ciorba si de acra si dam un clocot
  • la sfarsit potrivim de sare, adaugam verdeata si cele 2 linguri de ulei de masline si luam oala de pe foc
Pofta buna!

STIATI CA pentru ciorbe/ borsuri  zarzavatul se fierbe mai intai in apa cat cuprinde si numai dupa ce a fiert  bine se adauga borsul acru/ lapte acru iar o parte din verdeata cum ar fi patrunjel, marar, leustean si cimbru se adauga dupa ultimul clocot?

Un comentariu:

  1. BUNA!! va salut 1 imi plac f. mult retetele d-voastra,,,Ciorba de pastai verziȚȚ,,,!Cam asa O prtegatesc si eu chiar acum ,dar va rog eu ,nu mai pune-ti cimbtru ,ptr. ca-i strica tot gustul.CU DRAG !SI SUNT CU OCHII PE VOI!!!

    RăspundețiȘtergere