Retete monti

Retete monti

joi, 7 iunie 2012

MURATURI DE VARA



Recunosc ca sunt o mare iubitoare de muraturi si am martori: familia, prietenele din facultate si mai nou si prietenele de aici din tarisoarea care m-a adoptat si eu am adaptat multe retete cu ingredientele ei...ma refer la Italia. Am tot auzit variantele: " aici pasca nu iese!" sau " varza nu e ca la noi" sau " muraturile nu sunt ca acasa" (daca tu acasa le iei direct din gradina nestropite sunt perfect de acord cu tine daca nu...pica) iar eu vin cu varianta mea :" daca stii sa cauti , gasesti tot ce ai nevoie si poate iesi totul chiar mai bine ca acasa!" si daca nu ma credeti pe cuvant va invit sa INCERCATI!:)
Sa revin la muraturile mele :) Ador pepenele murat si cum vad pepene rosu pe piata hop si eu ! Si o tin asa toata vara:) Pe langa pepene am gasit si niste gogonele frumoase si niste mere mai crudane care mi-au facut cu ochiul si le-am pus si pe 'mnealor la saramura:) Peste cateva zile le scot si pe dansele in castron langa o fasole boabe cu sunca si apoi chiar ca spui ca esti la mama in bucatarie:) Sa purcedem la treaba zic!

Ingrediente:
  • pepene rosu (2 baby -mici)
  • gogonele 
  • mere
  • telina verde cu frunze cu tot
  • usturoi uscat
  • ardei iute
  • cimbru
  • apa 
  • sare mare neiodata (pt muraturi)/ sare grunjoasa de mare
  • si alte condimente dupa gust...eu am ales varianta cea mai simpla ca sa simt gustul muraturilor mai bine.
  • !! Pepenele si gogonelele le-am murat separat .
Mod de preparare:
  •  toate cantitatile sunt dupa ochi in functie de marimea recipientului in care vom aseza muraturile
  • ce este sigur este raportul dintre cantitatea de sare si cea de apa, mai exact : 1 lingura (de supa) de sare la 1 l apa...eu sa nu le fac prea sarate pun o lingura rasa de sare.
  • adaugam apa intr-o oala dupa care adaugam sarea si amestecam cu o lingura de lemn pana se dizolva sarea
  • spalam bine muraturile; pentru o mai mare igiena adaugam bicarbonat de sodiu in apa in care le spalam dupa care le clatim.

  • asezam muraturile in borcan: un rand de gogonele/ mere/ pepene murat si un rand de condimente : telina verde/ frunze de telina/ usturoi/ ardei iute/ cimbru


 

  • la sfarsit adaugam apa peste ele 
  • punem capacul si le lasam la un loc ferit de soare dar nici foarte racoros...in felul acesta muraturile vor fi gata in cel mult 3 zile

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu