Retete monti

Retete monti

luni, 18 iunie 2012

Pasta de corcoduse ( pentru acrit ciorbele)


Saptamana trecuta am avut ocazia sa merg intr-o livada de corcodusi. A fost o zi minunata dar "bantuita" clipa de clipa de regretul ca nu am luat si aparatul foto cu mine. Tot ce am vazut acolo m-a fascinat.
Dupa cateva cautari pe internet am dat de aceasta minunata pasta cu care putem acri ciorbele atat pe timp de vara daca o tinem la congelator cat si pe timp de iarna daca o conservam la borcane. Reteta o am de la dna Laura careia ii multumesc inca o data pe aceasta cale!

Mod de preparare:
  • spalam bine corcodusele
  • intr-o oala punem apa la fiert
  • cand apa fierbe adaugam fructele si le lasam 3-5 minute, in functie de cat de copate sunt, pana se desprinde pielita de pe ele
  • le scoatem int-un ciur deasupra unui castron 
  • zeama nu o aruncam...este f acra si o putem folosi si pe ea la acrit ciorbele
  • pasam fructele cu o furculita astfel incat sa ramana doar pielita si samburii in ciur
  • in castron va ramane o pasta dulce acrisoara cu o textura fina si o culoare superba 
  • adaugam o 1/4 din zeama peste pasta 
  • punem pasta in recipiente la congelator
  • zeama ramasa o putem folosi la ciorba sau in cazul nostru noi am servit-o cu gheata ca un fresh de vara :)





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu