Retete monti

Retete monti

duminică, 18 septembrie 2011

Salata Mara (de post)






...imi asum sa numesc aceasta salata "Mara" deoarece este unica in felul ei , nu am mai gustat asa salata pana la prietena mea Mara si are o poveste in spate..pe cand eram colege la facultate am avut ocazia sa gust din bunatatile trimise de mama ei ...absolut divine! Nu am cum sa uit salata orientala ( aceasta reteta), salata de telina (care si ea este cu totul deosebita fata de reteta clasica) si tavalitele cu nuca (din Moldova- Piatra Neamt)....dar toate acestea vi le voi  impartasi si voua in postarile ce urmeaza...pentru moment sa purcedem la detalierea retetei de fata:

Ingrediente:

  • cartofi cca. 1 kg (cine doreste sa nu se sfarame cuburile de cartofi este recomandat sa foloseasca cartofi rosii- eu prefer invers asa ca am folosit cartofi albi)
  • 1 ceapa mare
  • 1 morcov
  • 200 gr masline 
  • ulei de struguri, sare si lamaie/otet de mere (atentie la cantiatea de sare!)
  • optional : putin cimbru pt ornat
Mod de preparare:
  • fierbem cartofii in coaja la foc mic si cu sare (adaugam cca. 2 linguri de sare mare in apa de la fiert)
  • curatam cartofii de coaja cat sunt calzi


  • intre timp taiem ceapa pestisor si o oparim in apa cu otet pentru cateva secunde ( 1 parte apa 1 parte otet)- prin aceste procedeu eliminam toxinele din ceapa , digestia va fi mai usoara si gustul mult mai bun

  • dam morcovul crud , curatat , prin razatoare si il stropim imediat cu lamaie sa evitam oxidarea lui
  • taiem cartofii cuburi
  • intr-un castron adaugam cartofii taiati, ceapa , morcovul si maslinele

  • condimentam cu sare, ulei si otet dupa gust

  • asezam salata pe platou si asezonam cu f putin cimbru uscat

  • aceasta salata poate fi servita si rece
  • a se evita combinarea acestei salate cu paine!avem deja un carbohidrat- cartoful- al carui IG este destul de mare;   in regimul montignac aceasta salata este considerata o "abatere"
  • pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu