Retete monti

Retete monti

vineri, 9 decembrie 2011

Cand e sarbatoare...

...te plimbi sau faci shopping ...te intalnesti cu familia la pranz...te vezi cu prietenii...si nu in ultimul rand pregatesti ceva bun de mancare sau te delectezi cu ceva ce nu ai mai servit de mult...cam asa ne-am petrecut noi ziua de ieri...zi ce a fost de mare sarbatoare religioasa aici in Italia  si anume :"La Festa di Maria Santissima Immacolata"...mai multe nu as sti sa va povestesc despre aceasta sarbatoare intrucat noi suntem crestini ortodocsi dar pot spune ca purtam respect fiecarei sarbatori ce o intalnim aici ceea ce inseamna ca nu profitam de ziua libera de la serviciu pentru a ne arata noi harnicia si a face tot felul de treburi pe langa casa...ieri la Bologna a fost o zi f frumoasa de iarna daca as putea spune iarna dar asa e in teorie:)...a fost cald pentru aceasta perioada si cu atat mai bine ca nu a fost pic de ceata  fapt ce il intalnesti destul de rar in Italia pe timpul rece...asadar am servit micul dejun si ne-am baut cafeluta , ne-am luat piciul de lesa:) si hai sa vedem si noi criza la italieni pe timp de iarna mai exact in perioada ce se apropie sarbatorilor ...ce am gasit? parcari arhi pline...cafenele si cofetarii pline...magazine pline si vanzatoare "bagate in priza":)...ce am constatat? ca preturile sunt mai mari decat anii trecuti iar atmosefar exact aceeasi...si pentru ca nu suntem noi in masura sa punem "criza la punct":) zic hai sa ne bucuram de galagia si forfota de pe strazi si din magazine , de culorile si modelele ornamentelor ce le vedeai de jur imprejur,  de colindele ce iti gadileau frumos urechile si de o adevarata ciocolata calda servita pe o banca unde te mangaia cu oarecare retinere raza soarelui obosit de peste an dar parca curios si el sa vada ce ai tu in pahar:) sau in sacose...nici bine nu ieseai din magazin ca te si astepta parca intrebandu-te:" hei! da mie ce mi-ai luat?:)"...eu m-am uitat la el oarecum deranjata fiind si i-am raspuns "hei copilut! tu pe timpul asta trebuie sa te odhinesti si sa faci loc fulgilor de nea ce isi asteapta randul de atata vreme , sa le faci loc sa treaca pe strada ta dar sa nu ii atingi deloc deloc ca risti sa le strici forma iar copiii sunt dornici sa ii revada...tu esti cam zglobiu si mai faci  si fapte rele...ori nu lasi fulgi sa treaca si ii faci sa planga  ori daca ii lasi ne strici noua omul de zapada...asadar fii baiat de treaba pana la primavara si noi promitem sa te rasplatim cu bucurie , jocuri si activitati ce te vor face cu adevarat fericit si toata lumea va fi a ta!"...parca , parca m-a ascultat...astazi tot m-a salutat dar repejor cat sa nu apuc sa ii fac iarasi morala...pare ca mai are inca chef de joaca dar eu sper sa imi asculte rugamintea macar in zilele ce urmeaza...

     Si pentru ca va vorbeam de ceva bun zic hai sa servim "tigelle calde cu gorgonzola dolce DOP si prosciuto de Parma" alaturi de un Lambrusco pe care il uitai sa il trec in poza  ...la cerere a aparut si o salata de gogonele cu ceapa si ulei de masline...va doresc sa aveti parte de zile cu fulgi de nea si la cati mai multi "oameni de zapada" pentru ca asa e firesc sa fie...pe data viitoare...



Degustatorulde profesie:)










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu