Retete monti

Retete monti

marți, 13 decembrie 2011

Fasole cu carnati si marar ( reteta monti F1)



...este o reteta apreciata de tot romanul , usor de executat si in fiecare casa are alt gust...in casa mea are aroma de marar in orice sezon as prepara-o...mare i-a mai fost uimirea prietenei mele din Maramu' cand a mancat pentru prima data, zice ea, fasole cu marar si nu mult a durat pana a facut si ea aceasta mancare cu marar... o putem face si de post fara carne sau carnati, alaturi de o strachina (cum spune moldoveanul) de muraturi acre si sifonate dar musai sa fie din butoiul cel mare si de lemn din beciul parintilor, bunicilor sau unchilor gospodari...si daca vrei ca masa sa fie cu adevarat gospodareasca iti chemi rude si prieteni, le pui si stacana de moare de varza dulce acrisoara pe masa, care te gadila un "chicusor pi limba di sfionoasaa si iesti"   iar la sfarsit stacana cu "jin rosu " adus proaspat tot din beciul casei...eu nu am avut de data asta la masa nici musafiri, nici moare si nici vin dar am sa ma revansez imediat ce ajung acasa in Romania "si nu asa oleaca ci din plin":)


Ingrediente:
  •  fasole boabe din conserva , in regim de urgenta
  • ceapa
  • ardei /gogosari
  • ulei, sare, piper/ boia de ardei iute
  • suc de rosii / bulion
  • carnati
  • marar
Mod de preparare:
  • incingem tigaia bine , adaugam putin ulei  si apoi bucatelele de carnati


  • cand acestea sunt aproape gata adaugam ceapa 

  • cand ceapa este aproape gata adaugam ardeiul taiat julien

  • cand ardeiul s-a inmuiat adaugam o linguta de bulion si mai lasam sa fiarba impreuna cateva minute

  • adaugam fasolea- daca e din conserva nu se scurge- lucru ce nu l-am stiut pana nu am auzit acest  lucru la un bucatar profesionist...iar mancarea va avea mai mult gust...mailasam pe foc cateva minute, fasolea fiiind deja fiarta

  • adaugam numai daca mai este nevoie putin suc de rosii sau bulion , mai dam un clocot si adaugam condimentele dupa gust: sare, marar si piper sau boia de ardei iute

  • noi i-am servit alaturi de castraveciori la otet...nu are rost sa va mai spun ce bunatate a iesit si totusi am spus-o:)

  • POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu