Retete monti

Retete monti

duminică, 3 iulie 2011

Salata de orez- o cina usoara si f gustoasa

 Astazi am avut o zi f frumoasa ...ne-am petrecut mai toata ziua in oras unde am si luat pranzul dar cina ne-a ramas pentru acasa...m-am gandit sa fac repede o salata de orez pe care sotul meu nu o refuza niciodata:)...si cum in "ale bucatariei" primul meu scop este sa ii placa mancarea sotului am spus ca e bine venita...reteta de baza o am de la un prieten de al nostru turc la care eu am mai adaugat "modificari" in functie de ce gasesc de fiecare data prin frigider...deci fiecare e liber sa faca variatiuni pe aceasta tema...un singur lucru nu poate lipsi din aceasta salata (in varianta mea) sosul de soia sarat nu dulce( atentie la eticheta...contine zahar si alte prostii)...asadar am folosit: urmatoarele:

Ingrediente:
  • 160 gr de orez integral (am zis sa fie 80 de gr/persoana)
  • 20 de masline verzi fara samburi
  • 1/2 ardei gras rosu 
  • 1/2 gogosar la otet
  • 1/2 ceapa alba ( eu asta o folosesc cel mai des)
  • 1/2 catel de usturoi
  • 1 morcov crud ras
  • lamaie dupa gust
  • sos de soia dupa gust (atentie la cantitate ca este f sarat...deci nu punem sare deloc in salata...sa nu uitam ca avem si maslinele sarate)
  • 2 linguri de ulei de samburi de struguri (la salate folosesc des acest ulei...am renuntat la uleiul de masline din cateva motive pe care am sa vi le spun cu o alta ocazie)
  • de mentionat ca in portia lui Mario am pus si cateva cuburi de mortadella 
  Mod de preparare: 
  • se fierbe orezul al dente (el continua sa fiarba si dupa ce l-ai luat de pe foc), se lasa la racit, dupa care adaugam legumele si la sfarsit condimentam dupa gust cu ulei , sos de soia si lamaie.
Si daca o veti incerca , sa aveti pofta! Merita!


aaa !!era sa uit...aceasta salata este cu dedicatie pentru Bogdy care a insistat foarte tare sa scriu reteta ...este foarte nereabdator sa ii faca o surpriza iubitei lui:) ca drept multumire ca de foarte multe ori este asteptat acasa cu o ciorbita calda;)...astea fiind spuse inchei prin a-i ura spor la gatit si felicitari pentru acest " act de curaj";))...

4 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si pentru ca am primit "reclamatii" de la mai multi prieteni care ma citesc , ca nu pot trimite un comment atunci am spus sa incerc si eu sa vad daca reusesc...oricum va multumesc tuturor care aveti placerea sa veniti la mine in gradina:)

    RăspundețiȘtergere
  3. buna...foarte interesanta reteta ta. Arata atat de bine incat simt ca trece greu noaptea asta pana imi face si mie iubita mea ceva asemanator (ca la fel de buna ca Flory nu poate face nimeni) ;))Deci cu aceasta ocazie sa-i multumim lu' Flory pt ajutorul pe care ni-l da in ale gatitului cu retele ei si sa-i spunem ca e cea mai cea verisoara pe care o poate avea cineva;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Merci frumos ! Dar nu ar fi frumos sa iei tu exemplu lui Bogdy;))...il asteptam si pe el cu un comment sa ne spuna cum i-a iesit salata:)

    RăspundețiȘtergere